Škola

Navážu na Alinku, neb školní téma se nás taky velmi týká.

Vybíráme školu. Mám z toho hlavu v pejru.  Strašně by se mi líbilo nějaké domácí nebo komunitní vzdělávání, ale já jsem neskutečný flákač. Nejsem schopná udržet jakýkoliv řád, posloupnost, pracovní postup, cokoliv, takže tohle pro nás bohužel není cesta. Jasně mohla bych si lhát do kapsy, že to dám, ale víme jak by to dopadlo. Pro by hrál i fakt, že školu, co by nás vzala pod křídla, máme coby šutrem dohodil. Nicméně tudy cesta nevede.

Co máme děti, tak mám nalajnováno, že nastoupí na církevní základku. Deset minut chůze, jedna rušnější křižovatka, kterou hlídá každé ráno policajt. Muž není nadšen, protože náboženství. Zašli jsme na den otevřených dveří, s paní ředitelkou jsme mluvili asi hodinu a bylo to moc fajn. Naprosto rodinné prostředí, vlastně takový velký rodinný dům. Čudle nadšeno. Ve škole mají matiku Hejného, neslabikují, píšou klasicky psace a technické vymoženosti jsou do třetí třídy tabu. Mají zahradu, nemají tělocvičnu a jídelnu, ale obojí je v dosahu 5 minut chůze. Smutný je, že se během tří let budou stěhovat někam blíž k centru, tudíž dál od nás. Berou 13-15 dětí a hlásí se jich cca 35 plus vím o dvou dětech, které loni měly odklad jen proto, aby dostaly učitelku, co bude mít teď prvňáky, protože je extra třída.

Druhým želízkem v ohni je základka při soukromém gymplu. Sedm minut chůze, dvě světelné křižovatky. Chodíme tam na předškoláka. Prostředí mi přijde snobské, nemusí být, ale působí na mě tak. Už na předškolákovi strávíme 70% času s interaktivní tabulí, což mě fakt drásá. Obědy jim vozeji v plastových krabičkách (ekolog pláče) a do tělocvičny docházejí (do té samé jako církevka) a to tak, že před tělocvikem mají hodinu volna, aby tam stihli dojít.. Vezmou prakticky všechny. Třída je o 15 dětech.

Nejblíž máme státní, to jsou tak tři minutky, ale to jedině přes moji mrtvolu. To je továrna.

Po informaci, že se církevka bude stěhovat, jsme začali zvažovat i školu, kterou nemáme v rozumné pěší vzdálenosti, ale o té toho moc nevím a není mi sympatická. Používají Comenia Script a do první třídy vezmou 25 dětí, což mi přijde prostě hodně.

Pevně doufám, že ho vezmou na církevku. Máme bohužel problém s R/Ř, od léta chodíme na logopedii, ale chlapec už tři měsíce nemá přední zuby, takže pešek. V případě, že ho nevezmou, ho dáme nejspíš na gympl a počkáme si na Scio školu, která bude otevřená pro další školní rok. Pravda, tam už hraje roli i školné, neb by se mělo pohybovat mezi 4-6 tis. a to je při třech dětech ne úplně málo..

V letošním roce se tu otvírá i waldorfská škola, ale to je první ročník v návaznosti na místní školku a o tom nejsem úplně přesvědčená. Spolu se scioškolou se tu otevřou i dvě montessori, ale ani u těch nejsem přesvědčená, že to vychází z nějakého kvalitního podloží, takže všechny tři nejspíš necháme proplout bez povšimnutí kolem.

Jsem fakt zvědavá jak to dopadne, asi je na čase začít posílat vesmírné přání.

6 thoughts on “Škola

  1. Tak o tomhle mě ani nikdy moc nenapadlo přemýšlet. Chodila jsem na státní školu, u nás moc z čeho vybírat není. Nikdy bych si netroufla učit děti doma i kdybych byla sebevětší plánovač, zvláště tedy ne první stupeň – hlavně tedy psaní. Ale koukám, že u vás je fůra možností. Tak doufám, že klapne ta církevní. A propos, to náboženství se tam nějak řeší, nebo je to jen pod církví?:-)

    To se mi líbí

    1. náboženství je volitelný předmět 🙂 já bych si troufla, ono s dětma zjistíš, že oni se většinu věcí učí samy, jaksi bez pomoci, maximálně se doptají a ono jim to samo zapadává kam má a učí se naprosto nenásilně za pochodu 🙂 jenže já na to prostě nemám morál 😦

      To se mi líbí

  2. Ahoj Přítelko 🙂
    S děsem zjišťuji, jak jsem za poslední dobu prošvihla třetí dítko…

    Matika Hejného – to mi připadá super. Objevila jsem ji zhruba před dvěma lety a děsně mě mrzí, že to není běžná vyučovací metoda.

    A jak to nakonec s tou školou dopadlo?

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

